
Innovatief en creatief
CHRONISCH GEZOND
#merkstrategie
#merkidentiteit
#conceptontwikkeling
#artdirection
#festivalbranding
Team effort | Dit project is tot stand gekomen in fijne samenwerking met Edwin Hanssen.
Op 21 april 2022 vond het Festival Chronisch Gezond plaats in de Verkadefabriek in Den Bosch, georganiseerd door het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie en Agis Innovatiefonds.
Het festival was een feestelijke dag en afsluiting van een tweejarig traject waar dertien projecten een frisse blik lieten zien hoe ontwerpend onderzoek en zorgbehoefte elkaar konden versterken. Ieder project kenmerkte zich door een creatieve, mensgerichte aanpak met als doel de eigen regie te vergroten van mensen met een chronische aandoening. Ruim 110 deelnemers, van beleidsmakers tot wetenschappers en van ervaringsdeskundigen tot ontwerpers en zorgprofessionals bezochten het festival.
Aan ons werd gevraagd een visuele identiteit voor het festival te ontwikkelen.
Om de optimistische en frisse benadering van de projecten kracht bij te zetten, is gekozen voor fluor groen als dragende kleur van het festival. Omdat de nadruk van de projecten juist ligt op wat je nog wél kunt als je een chronische ziekte hebt, is het woord chronisch in de festivalbranding doorgestreept/gearceerd. Deze arcering is een terugkerend element geworden die zowel de variëteit aan chronische ziekten als aan oplossingen weerspiegelt. Op deze manier is een herkenbare en optimistische visuele stijl aan het festival toegekend, passend bij de positieve en vernieuwende insteek van de projecten.







