
Moderne ambacht
KRUX BROUWWERF
#merkintroductie
#merkidentiteit
#conceptontwikkeling
#verpakkingsontwerp
#signingontwerp
Team effort | Dit project is tot stand gekomen in fijne samenwerking met Edwin Hanssen en Suzan Krabben (zie ook Unobvious).
Foto's interieur: Mark Kuipers
We werden benaderd door Pubblik & Vos met de vraag of we ons wilden buigen over de branding en verpakkingen voor een nieuw biermerk en biercafé op het Cruquius eiland in Amsterdam Oost.
De geschiedenis van dit gebied vertelt het verhaal van noeste arbeid, staal, scheepswerven, handel, kranen en vakmanschap. Ideale ingrediënten die we hebben gebruikt voor een prachtig merkverhaal voor KRUX Brouwwerf.
Zo refereren de namen van de bieren aan de beroepen van toen en heeft de identiteit een industriële uitstraling die verwijst naar de kranen die je vroeger in het gebied aantrof.
Het lettertype, met zijn sterke zeggingskracht, is het belangrijkste visuele element op de verpakkingen. De kleuren zijn gekozen uit kleurenkaarten uit de jaren twintig, gemaakt door de verffabriek die tegenover de huidige locatie van KRUX Brouwwerf stond.
In het interieur, ontworpen door Pubblik & Vos, is het merk duidelijk zichtbaar, en ademt de sfeer van de industriële uitstraling van de geschiedenis.





