
Colours
& qualities
BALACRON
#merkidentiteit
#herpositionering
#conceptontwikkeling
#artdirection
#verpakkingsontwerp
#boekontwerp
#sfeerfotografie
#imagemaking
Team effort | Dit project is tot stand gekomen in fijne samenwerking met Suzan Krabben (zie ook Unobvious).
Foto's: Noortje Knulst en Noortje de Keijzer
BN International, een grote speler op het gebied van behang en covermaterialen zocht een upgrade voor de uitstraling van hun merk Balacron. Zij vonden hun merk wat gedateerd en de collectie miste het hoogwaardige en creatieve niveau waar ontwerpers en fabrikanten hun inspiratie uit halen.
We hebben de collectie onder de loep genomen en een nieuwe identiteit voor het merk ontwikkeld. Het logo van Balacron Covers is aangepast naar een woordmerk met een high-end look & feel en dat past bij hun kernwaarden "Solid, Timeless, Remarkable".
De nieuwe visitekaartjes laten letterlijk een stukje van de collectie zien. Op elke achterkant vind je een swatch van de collectie, inclusief de specificaties. Er zijn acht verschillende swatches, dus je kunt ze allemaal verzamelen.
We onderzochten verschillende mogelijkheden om de collectie te ordenen: op kleur, op alfabet, op textuur, op look & feel, etc. Het eindresultaat was een nieuwe collectiebox (catalogus), met daarin vier collecties: Heritage (klassieke kleuren en kwaliteiten), Spectrum (verscheidenheid aan gedurfde en subtiele kleuren, Atelier (bijzondere texturen) en Textiel (linnencollectie).
Op basis van deze nieuwe collecties hebben we nieuwe inspiratiebeelden ontwikkeld die dienden als visuele content voor website, social media en brochures. We ontwierpen per collectie zes boekomslagen om zo het covermateriaal goed te laten zien. Deze zijn als serie gefotografeerd.
Het gerevitaliseerde merk Balacron Covers werd gepresenteerd op de Paperworld fair in Frankfurt, waar we eveneens de beursstand voor ontwierpen.









