Hogere sferen

RENÉ SCHÖNEFELD

#merkstrategie
#merkintroductie
#merkidentiteit
#herpositionering
#conceptontwikkeling
#artdirection
#verpakkingsontwerp
#sfeerfotografie
#productfotografie

Team effort | Dit project is tot stand gekomen in fijne samenwerking met Edwin Hanssen en Suzan Krabben (zie ook Unobvious).

Artwork verpakking: Vincent de Boer
Foto's: Jessy Visser / Styling: Leonie Mooren

Het Brabantse wierook- en houtskoolmerk Three Kings heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld tot internationale marktleider. Beide productsoorten hadden dezelfde merknaam en verpakking, maar verder (deels) een eigen afzetmarkt.

We zijn benaderd om de verschillende merken tegen het licht te houden en naar de verpakkingen te kijken, die wat gedateerd werden bevonden.

Na een uitvoerig merkstrategietraject hebben we geadviseerd om het merk Three Kings volledig toe te kennen aan de houtskool. Voor de wierook besloten we een nieuw merk te ontwikkelen: René Schönefeld, vernoemd naar de oprichter van het bedrijf. Het sfeervolle en visueel aantrekkelijke product wierook kreeg zo het eigen label en een meer premium verpakkingsontwerp. Hiermee is ook voorgesorteerd op een eventuele introductie op de consumentenmarkt in de toekomst.

Voor de verpakking is kunstenaar Vincent de Boer gevraagd om een visuele weergave van wierook te ontwikkelen in zijn bekende stijl. De drie voorgemengde wierooksoorten die het hardst lopen hebben hun eigen verpakking gekregen, en voor de overige wierooksoorten en natuurlijke harsen zijn twee gestandaardiseerde verpakkingen ontwikkeld.

Naast de visuele identiteit en de verpakkingen hebben we ook de sfeerfotografie en brochure verzorgd.

Vorige
Vorige

Balacron

Volgende
Volgende

Adriaan Brouwer