De kracht van familie

SOS KINDERDORPEN

#merkidentiteit
#artdirection
#grafischontwerp
#huisstijlhandboek
#jaarverslag

Team effort | Deze projecten zijn tot stand gekomen in fijne samenwerking met Edwin Hanssen.

Foto's: Andrea Horst

Sinds 2012 werk ik samen met Edwin Hanssen aan diverse middelen voor SOS Kinderdorpen. Sinds 2016 zijn we verantwoordelijk voor concept en vormgeving van de jaarverslagen. Daarnaast maakten we het huisstijlhandboek en ontwikkelden we diverse mailings en campagnes.

Hoe zorgen we dat de boodschap zo effectief mogelijk overkomt, met zo hoog mogelijke donatie-inkomsten waarmee kinderen (en ouders) zo goed mogelijk geholpen kunnen worden? Dit is de grote uitdaging bij een NGO als SOS Kinderdorpen.
Randvoorwaarden als de bescherming van de privacy van de betrokkenen en het voorkomen van het tonen van (te) veel leed spelen een belangrijke rol. En uiteraard zien donateurs graag dat hun donatie zoveel mogelijk bij de kinderen terechtkomt, en niet op gaat aan dure communicatiemiddelen.

Dit heeft geresulteerd in een eenvoudige, maar heldere huisstijl die de boodschap to the point overbrengt. De kleuren cyaan en fuchsia zijn al lange tijd de vaste huisstijlkleuren; ze zijn fris en optimistisch en over de hele wereld goed te gebruiken door lokale betrokkenen.

Vorige
Vorige

Adriaan Brouwer

Volgende
Volgende

Unobvious