Unlimited creativity

UNOBVIOUS

#merkstrategie
#merkidentiteit
#conceptontwikkeling
#artdirection
#copywriting
#creativestudio

Team effort | Unobvious Creative Studio & Store (2015-2021) was een samenwerking tussen Suzan Krabben, Mark van Hooff en René Vlemmix. Edwin Hanssen heeft in 2019 René’s plek overgenomen.

Foto's: Eef Evers, Iris de Vries, Boris Lutters

Als je met je studio op een inspirerende locatie midden in Amsterdam zit, waarom dan niet meteen die plek ook als creatief platform voor je merk inzetten?

Met dat uitgangspunt richtten we in 2015 Unobvious Creative Studio & Store op bij de Hallen in Amsterdam Oudwest.

De ruimte op de begane grond heeft verschillende functies gehad: van pop up supermarkt voor design, tot winkelconcept en expositieplek. Het bood ons ruimte voor experiment en de mogelijkheid om met fantastische merken, ontwerpers en kunstenaars samen te werken, zoals Suzie van Staaveren, Tim Mastik, Nick Liefhebber, Mister Adam, Sue Doeksen en Spitsberg.

Boven, in de studio, werkten we aan verschillende creatieve opdrachten en daarnaast ontwierpen we onze eigen riso prints en ansichtkaarten die we in de winkel beneden verkochten.

Als studio waren we natuurlijk ook een merk met onze eigen branding. Het campagneconcept We are Unobvious vertelt de merkwaarden en bevat vijf uitdagende en optimistische woorden die met Un- beginnen en daarmee linken aan de studionaam Unobvious. 

Unobvious is in 2021 als collectief opgehouden, maar Edwin en ik werken nog als samenwerkende zelfstandigen vanuit dezelfde locatie.

Vorige
Vorige

SOS Kinderdorpen

Volgende
Volgende

&Klevering